Author Topic: Vahva sub  (Read 3844 times)

miljamariam

• .
  • *
Vahva sub
« on: February 05, 2009, 05:00:35 PM »
Jos sub sessiossa alistuu täysin Masterin käytettäväksi ja leluksi. Vaikka hän konttaisi lattialla kaulapannan kanssa ja Master taluttaisi subia. 
Voiko silti olla edelleen alistuva sub, vaikka tietoisesti antaa ruumiinsa Masterin käyttöön, tietoisesti alistaa itsensä tähän näytelmään.

Jos subin mieli ei alistu mutta ruumis tekee sen, onko hän oikea sub, mutta vahva sellainen?

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
Re: Vahva sub
« Reply #1 on: February 06, 2009, 07:51:03 PM »
Siis jos mielessään samalla ajattelee, että "leikitään nyt tätä, mutta oikeasti et minua alista" tms?
May the tawse be with you.

miljamariam

• .
  • *
« Reply #2 on: February 07, 2009, 10:13:21 AM »
Siis jos mielessään samalla ajattelee, että "leikitään nyt tätä, mutta oikeasti et minua alista" tms?

Niin, onko sub oikea sellainen myös mielen tasolla?
Pystyykö oikea sub olemaan switch, tai Domme, jos persoonallisuus on alistuja.

Onko eroa oikean ja väärän subin välillä?

Miltä ylipäätään Masterista tuntuu kun yrittää hallita ja komentaa subia, jolle sessio on vain leikkiä eikä omassa vahvuudessaan ja itsepäisyydessään halua/voi alistua kokonaan?

Riittääkö Masterille tällainen sessio?

Jos sub on oikea alistuja. Millainen tällainen henkilö on yksityiselämässä. Pystyykö olemaan johtaja ja auktoriteetti.

Hanna

• Advanced Spanko
« Reply #3 on: February 08, 2009, 12:38:24 PM »
Itse pyrkisin välttelemään kaikenlaisia "oikean" ja "väärän" kaltaisia arvottavia etikettejä.

Minulle henkinen alistuminen on edellytys fyysiseen alistumiseen. Ensin pää, sitten ruumis. Joskus henkinen alistuminen ottaa koville, kun noin muuten olen melko voimakastahtoinen ja itsetietoinen ihminen. Silti kaipaan nimenomaan alistumisen henkistä puolta, vapautta vastuusta.

Minusta ihminen, joka pystyy myös alistumaan, voi olla parempi johtaja ja auktoriteetti kuin ihminen, joka pitää tyhmänylpeästi kiinni omasta kunniastaan.
I don't mind working, holding my ground intellectually, artistically; but as a woman, oh, God, as a woman I want to be dominated.
(Anaïs Nin)

marie

• yhdenmiehennainen
  • Advanced Spanko
  • Tempperamenttinen mutta vaaraton
« Reply #4 on: February 16, 2009, 09:24:27 AM »
Piti miettiä vuorokausi luettuani tämän ketjun, etten vastaisi hätiköidysti.
Mä olen Hannan kanssa täysin samaa mieltä siinä, että ensin alistuu mieli ja sitten vasta ruumis, toisin päin ei vain onnistu.
Tosiaan, jonkun vastapuolen ajatuksiakin olisi mielenkiintoista kuulla.

Itse mietin  ainakin 35-vuotiaaksi oikeaa, hyvää tapaa olla sub. Mitä  HYVÄ sub saa tuntea ja mitä ei. Hitaana hämäläisenä olen alkanut tajuta, ettei ole oikeaa tapaa  vaan pitää olla rehellinen itselleen ja sille toiselle. Olen huomannut, että olen sellainen sub, joka alistuu omasta tahdostaan sekä parisuhteessa että työpaikalla MUTTA jos joku yrittää pompotella tai käyttää  pehmeyttäni hyväkseen, livahtaa sieraimeeni herne, ei  ainoastaan yksi vaan koko palko.
En usko, että sopisin johtotehtäviin, mutta se ei johdu ehkä pelkästään siitä, että olen sub, minussa on monia muitakin piirteitä eikä kaikkia voi laittaa sub-otsikon alle.
Mua vähän ajoittain risoo tämä keskustelun aloitus-asetelma, jossa sub/Dom-suhteet mielletään näytelmäkappaleiksi, jotenkin todellisuudesta irrallisiksi lihallisiksi iloitteluiksi. Vaikka kyseessä kuinka olisi provokatiivinen tyyli herättäää keskustelua, jää siitä paha maku suuhun ja keskustelun sijasta tulee valinneeksi vaikenemisen. Henkisyys on tässä(kin) elämäntavassa tosi tärkeässä roolissa ja sub/Dom asetelmat säilyvät arjessa useilla jonkintasoisina, vaikkei"sessio olisi päällä".
If I have been thoughtless, let me know.
I can take a hint, you know, though I`m little slow....

- 3 AM, Poets of the fall

miljamariam

• .
  • *
« Reply #5 on: February 16, 2009, 08:17:29 PM »
Henkisyys on tässä(kin) elämäntavassa tosi tärkeässä roolissa ja sub/Dom asetelmat säilyvät arjessa useilla jonkintasoisina, vaikkei"sessio olisi päällä".

Edelleen yritän ymmärtää.
Voiko ihmisessä olla yhtä aikaa sub ja Dom.
Jos haluaa tehdä asioita Bdsm-tapaan, voiko sessioida subina joidenkin henkilöiden kanssa ja myös Masterina/Dommena toisten kanssa.

Vai onko niin, että jos kotikurissa voi olla switch, niin Bdsm-puolella ei onnistukaan olemaan molempia.

LeatherM

• Advanced Spanko
« Reply #6 on: February 17, 2009, 02:57:39 PM »
Tottakai switch on switch BDSM-puolellakin.

klipklop

• Junior Spanko
  • **
« Reply #7 on: February 17, 2009, 04:04:49 PM »
Voiko ihmisessä olla yhtä aikaa sub ja Dom.
Jos haluaa tehdä asioita Bdsm-tapaan, voiko sessioida subina joidenkin henkilöiden kanssa ja myös Masterina/Dommena toisten kanssa.

Vai onko niin, että jos kotikurissa voi olla switch, niin Bdsm-puolella ei onnistukaan olemaan molempia.

Kyllä tuo ainakin itseltäni onnistuu, vaatii vaan vastapuolelta tietynlaisia piirteitä että tunnelmaan ja omaan rooliinsa virittäytyminen tulisi mahdolliseksi.

LeatherM

• Advanced Spanko
« Reply #8 on: February 22, 2009, 08:37:01 AM »
Piti miettiä vuorokausi luettuani tämän ketjun, etten vastaisi hätiköidysti.
Mä olen Hannan kanssa täysin samaa mieltä siinä, että ensin alistuu mieli ja sitten vasta ruumis, toisin päin ei vain onnistu.
Tosiaan, jonkun vastapuolen ajatuksiakin olisi mielenkiintoista kuulla.

Mua vähän ajoittain risoo tämä keskustelun aloitus-asetelma, jossa sub/Dom-suhteet mielletään näytelmäkappaleiksi, jotenkin todellisuudesta irrallisiksi lihallisiksi iloitteluiksi. Vaikka kyseessä kuinka olisi provokatiivinen tyyli herättäää keskustelua, jää siitä paha maku suuhun ja keskustelun sijasta tulee valinneeksi vaikenemisen. Henkisyys on tässä(kin) elämäntavassa tosi tärkeässä roolissa ja sub/Dom asetelmat säilyvät arjessa useilla jonkintasoisina, vaikkei"sessio olisi päällä".

Niin risoo muakin.

Mitä sitten tulee subiin joka ei pysty alistumaan ja jolle koko asia on vaan leikkiä? Ainakin jälkeen päin sitä ajattelee että miksi menin ollenkaan vaivautumaan mokoman takia. Jos tuon "leikkimielen" onnistuu näkemään etukäteen niin itse ainakin pyrin kiertämään tapauksen kokonaan. Aina sitä ei vain alkumetreillä näe, jälkiviisas on helppo olla.

Joskus tulee vastaan ihminen joka vasta hakee sitä omaa rooliaan, siinä voi olla helmi subiksi niin kuin Terja oli reilut kaksi vuotta sitten. Voi olla myös subiksi itseään luuleva Dom(me) tai perusolemukseltaan vanilja joka vasta kokeilemisen jälkeen tietää ettei BDSM ole ollenkaan häntä varten. Molempia on tullut vuosien varrella vastaan.
Joku toinen katsoisi ehkä tarkemmin eikä koskisi pitkällä tikullakaan ihan noviisiin.

Aino, the Maid

• Junior Spanko
  • **
  • Maid by the Master
« Reply #9 on: June 17, 2009, 09:49:22 PM »
Itse pyrkisin välttelemään kaikenlaisia "oikean" ja "väärän" kaltaisia arvottavia etikettejä.

Minulle henkinen alistuminen on edellytys fyysiseen alistumiseen. Ensin pää, sitten ruumis. Joskus henkinen alistuminen ottaa koville, kun noin muuten olen melko voimakastahtoinen ja itsetietoinen ihminen. Silti kaipaan nimenomaan alistumisen henkistä puolta, vapautta vastuusta.

Henkinen alistuminen on minullakin edellytys aidolle fyysiselle alistumiselle, aivan! Henkiseen alistumiseen tarvitaan myös aina tunteita, molemminpuolin. Ja sitten kun niitä on, ei alistumiselle ole enää rajoituksia. Molemminpuolinen luottamus ja kunnioitus ovat tietenkin kaiken peruskiviä.

Olen myös sitä mieltä, että alistuvaksi synnytään, ei muututa. Eli jos koet, ettet oikeasti kuitenkaan alistu tyyliin "senkun vaan äijä komennat, voin leikkiä kanssasi, mutten oikeasti alistu"- et varmaankaan ole sub-luonteeltasi- tai sitten et ole vielä kohdannut Sitä Oikeaa :)

Itse olen myös melko voimakastahtoinen ja määrätietoinen nainen. Koen alistumisen helpottavana asiana,- ja tietenkin myös eroottisena asiana. Dominoiva mies on kiinnostava seksuaalisesti.  :kissmy:

(sopiikohan tämä hymiö tähän? :) Ainakin se on söpö...)

Heidi

• Junior Spanko
  • **
« Reply #10 on: October 01, 2015, 07:56:18 PM »
Olen kai takaperin kulkeva sub  :thinking: Alistun fyysisesti ensin ja vasta sitten henkisesti. Ajattelen, että vartaloni on hyödytön esine ja se saa merkityksen vasta käyttäjästä. Jos käyttäjän toimet miellyttävät, henkinen prosessi alkaa raksuttamaan ja kiintymys kasvaa..

Vanhus ja meri

• Junior Spanko
  • **
  • Wanhempi koulutettu ja vapaa herrasmies
« Reply #11 on: September 29, 2016, 01:46:39 PM »
Vanha säie jo, mutta en malta olla vastaamatta. Subiutta, Masteriutta tai muutakaan aiheeseen liittyvää ei ole onneksi mitenkään standardisoitu, eli kukin olkoon niitä juuri siten, mikä itsestä ja kumppanist hyvältä tuntuu.

Radien

• Junior Spanko
  • **
« Reply #12 on: November 26, 2016, 06:59:26 PM »
Onhan sinänsä olemassa ihan ymmärrettäviäkin määritelmiä sanoille sub, slave, bottom, Top, Master ja Dom, mutta ongelma taitaa tulla siitä että ihmiset ajattelevat niiden olevan jotenkin "arvojärjestyksessä". Bottom (eli alistuja, joka luovuttaa itsensä vain fyysisesti käyttöön) on ihan samalla tavalla oikea alistuja kuin vaikka itsenä esineeksi identifioiva orja. Kaikki nuo ovat vain ja ainoastaan sanoja, ja tärkeintä on se että ihminen itse nauttii alistumisestaan.