Author Topic: Tapahtui elokuussa  (Read 847 times)

kuriton kundi

• Full Spanko
Tapahtui elokuussa
« on: June 20, 2017, 02:16:41 PM »
Olin 21 ja armeijasta pääsyn jälkeen etsin itseäni, mitä tehdä. Epäselvyys tulevaisuuden suhteen vaikutti minuun niin, että olin normaalia hermostuneempi ja suutuin herkästi ja mitättömistäkin syistä. Tapahtumien alku saikin sysäyksen juuri tuosta syystä.

Erään kerran, kun pyöräilin pururadalla eteeni tuli mutkan takaa yllättäen viisissäkymmenissä oleva nainen ja oli lähellä etten ajanut hänen päälleen. Pelästyksestä toivuttuaan tuo nainen alkoi kiljua ja haukkua minua, koska ajelin paikassa jossa oli kielto ajaa polkupyörillä. Tiesinhän minä sen ja ehkä siksi itsekin suutahdin ja haistatin naiselle pitkän v***n jne. ja lopuksi puolittain uhkailin häntä karjaisten hänen tukkia turpansa, tai en takaa mitä muuten tapahtuisi. Siitä nainen pelästyi todella ja lähti puoli juoksua pois paikalta. Itse jatkoin pyöräilyä ylimielisenä mutta tapahtunutta sadatellen. Tajusin kyllä että käytökseni ei ollut ollut lainkaan hyväksyttävää mutta mitäpä tuosta, yhdestä vanhasta muijasta. Tapahtunut hävisi jo mielestäni, kunnes reilu kuukausi myöhemmin tapahtumalle seurasi jatkoa.

Olin viettämässä päivää aurinkoa ottaen ja uiden eräällä rantakalliolla. Kapean niemen toisella puolella sijaitsi kesämökki jossa vietti kesää juuri tuo sama haukkumani nainen miehensä kanssa. En sitä silloin tiennyt, että juuri he siellä asuivat. Oletin olevani siellä yksin, vain joitakin marjastajia lukuun ottamatta. Siispä makoilin helteisessä auringossa kalliolla uimapatjan päällä ja pelkissä pikkuruisissa string-mallisissa uikkareissa. Nautiskelin ajatuksella, miten marjamummut kurkkivat puskista paljasta takapuoltani. Sitä en tiennyt, että yksi noista ”marjamummoista” oli juuri se sama nainen, ketä uhkailin aiemmin pururadalla. Hän oli tunnistanut minut ja mennyt välittömästi kertomaan asiasta miehelleen. Aviomies oli lähtenyt saman tien ja hyvin suuttuneena tapaamaan minua ja laittamaan minut vastaamaan tekemisistäni. Näin kuulin jälkeenpäin tapahtuneen. Yhtä äkkiä kuulin painavat ja päättäväiset askeleet ja tuon miehen kävelevän kalliolle metsästä, eikä hänen kasvojen ilme jättänyt mitään epäselvää mielentilasta, joka hänellä sillä hetkellä oli.

Mies oli hyvin isokokoinen kaikin tavoin. Silmät leiskuen ja suutuksissa hän karjui minulle – Saatanan rakkari, sinäkö haukuit ja uhkailit vaimoani…siinä tuli kyllä yhtä soittoa sellainen sanallinen tulitus ja niin voimalla, sekä uhkaavasti, että pelästyin oikeasti mitä tapahtuu. Nousin ylös ja olisin varmasti juossut karkuun mutta vesi oli kolmella puolella ja mies raivoavana yhdellä puolella. Pelko vain kasvoi, kun hän tuli kohti sormeaan heristäen ja minua ripittäen.  Hän isokokoisena edessäni ja minä hoikka huomattavasti pienempi, en kyllä pystyisi puolustamaan itseäni mitenkään, jos hän kävisi kimppuuni.  Olin poissa tolaltani.
Nyt lähdet mukaani mökillemme selvittämään sotkusi ja pyydät vaimoltani anteeksi, hän huusi minulle ja tarttui käsipuolestani kiinni. Yritin tempoilla irti mutta turhaan. Hän raivostui entisestään ja karjui, että nyt mennään, vaikka pakolla. Yhtä äkkiä hän tempaisi minut eteensä, astui toisen jalkansa kiveä vasten ja tarttui vyötäröltäni kiinni ja nosti minut reitensä päälle poikittain, kun tyhjän säkin. Siinä killuin reiden varassa, jalat ja kädet tyhjää huitoen ja takamus jalan päällä pystyssä. Sitten tapahtui jotain ensimmäistä kertaa elämässäni. Hän alkoi läimäytellä paljaita pakaroitani kämmenellään, varmaan parikymmentä läimäytystä, että metsä vain kaikui. Kysyi sitten lähdetkö suosiolla, vai jatketaanko. En heti pystynyt vastaamaan, joten sain maistaa vielä muutaman kivuliaan läimäytyksen takamuksellani. Nyt puhetta tuli minultakin ja lupasin tulla mökille pyytämään anteeksi köytöstäni. Siitä sitten lähdimme, minä edellä paljas pylly kirvellen ja arkana, paljasjaloin. Hän tuli takanani marssien ja välillä minua äänekkäästi ripittäen. Meteli oli ja oli ollut sellainen, että pelkäsin jonkun marjamummun todistavan tapahtuvaa. Se mitä en onneksi siinä tilanteessa tiennyt, että niin oli jo käynyt ja tuo mies oli kävellessämme taittanut pajunoksan ja käveli se kourassaan perässäni. Jälkeenpäin olen monesti miettinyt, mitä tuon marjamummun mielessä liikkui, kun hän katseli kulkuamme polulla.

Mökin pihassa odotti vaimo tuloamme. Pysähdyin ja samalla kuulin tiukan komennon mennä mökkiin sisälle ja komentoa tehosti luja sivallus paljaille pakaroilleni sillä vitsalla. Voitte uskoa, että menin vauhdilla sisään mökkiin ja kauhuissani käännyin ovea kohti polttelevaa pyllyäni hieroen, kun he tulivat sisään lukiten oven takanaan.  Tästä et enää pelkällä anteeksipyynnöllä selviä. Tuollaisille rakkareille pitää takoa käytöstavat takapuolen kautta, mies tiuskaisi ankarana. Vaimo yritti estellä miestään ja sovitella asiaa. Tosin tuntui, ettei hän aivan tosissaan sitä yrittänyt tehdä. Mies istahti tuolille ja komensi vihaisena minua tulemaan luokseen. Olin aivan lamaantunut, enkä pystynyt liikahtamaankaan. Mies nousi ylös ja tarttui kiinni käsipuolestani ja talutti minut tuolin luokse, vastaan panemiseni oli aivan turhaa. Kiskaisi minut poikittain polvelleen ja laittoi toisen jalan reisieni päälle, tarttui tiukasti kiinni toiseen ranteeseeni vääntäen käden lantion päällä. Sitten sain piiskaa lujaa paljaalle takamukselleni. Se ei kestänyt kauaa, vain kymmenen sivallusta (niin laskin jälkeenpäin peilin edessä) ja lopetti yllättäen. Ilmeisesti sai pahimman kiukun purettua ja tajusi tekemänsä vakavuuden.

Minulta oli päässyt itku ja kun hän totesi, tuollaisesta käytöksestä pitäisi vielä lähettää nurkkaan häpeämään mutta jääköön se nyt väliin, niin jostain syystä kipaisin vauhdilla nurkkaan seisomaan. Mies käski vaimon keittää kahvit ja totesi minulle, että taidatkin oikeasti hävetä käytöstäsi, kun sinne menit vapaaehtoisesti. Myönsin asian ja siihen hän totesi, seisot siellä kädet niskan takana niin pitkän aikaa, kun annan sinulle luvan tulla pois sieltä. Siellä sitten seisoin kiltisti ja katuvana, paljaat pakarat punaviiruisina ja odotin lupaa tulla sieltä pois. Lupa tuli, kun he olivat juoneet päiväkahvinsa ja kääntyessäni näin molempien kasvoilla vahingoniloisen virneen. Syynä siihen oli varmasti reaktioni kuritukseen ja siitä johtunut ikävä jälki reaktio. Nurkassa seisoessani, minulla oli nimittäin kalu alkanut jäykistyä, kun kipu muutti muotoaan. Se ei varmasti jäänyt kummaltakaan huomaamatta, olihan päälläni vain pikkuiset stringit ja edessä vain kireä ja ohutkankainen kaistale.

Sain luvan lähteä takaisin auringosta nauttimaan, vaikka en kyllä aikonut olla siellä kauempaa, mitä tavaroiden kasaamiseen menisi. Kipaisin matkan nopeasti ja ympärilleni pälyillen. Arvasin miltä pakarani näyttivät, enkä halunnut törmätä kehenkään, joka ne näkisi. Toive oli turha, sillä kerätessäni tavaroitani, aiemmat tapahtuman todistanut marjamummu asteli virnuillen paikalle. ”Saitkin vitsaa oikein isän kädellä, hän totesi naurahtaen ja jatkoi, taitaa tehota käytökseesi jatkossa kuten pitää. Kylläpä pyllysi onkin kirjava, punainen kun kukon heltta”. Hän sanoi ja nauroi ääneen. Nuo kuittailut eivät suinkaan jääneet tuohon, vaan monet kerrat jälkeenpäin tavatessamme lenkkipolulla hän muistutti asiasta ja kyseli olinko muistanut pysynyt kilttinä.

Mitä tuo marjamummo ei tiennyt, oli se että tuo vierailu vanhemman avioparin luokse ei suinkaan jäänyt viimeiseksi. Vierailin loppu kesän aika pari kertaa mökillä saamassa muistutusta miten on käyttäydyttävä. Talven aikana vierailin säännöllisesti kaupungissa heidän kotonaan, sekä vielä monesti usean vuoden ajan. Onneksi minulle, sillä heidän ohjauksessaan löysin hyvän suunnan elämälleni ja motivaatiokin opiskeluun säilyi korkeana.

tuuli

• Full Spanko
Re: Tapahtui elokuussa
« Reply #1 on: June 22, 2017, 11:17:43 PM »
Kiva tarina, kiitoksia.  :thumbup:

Kumpa tuolla ulkona oikeastikin olisi rantakelit.

kuriton kundi

• Full Spanko
Re: Tapahtui elokuussa
« Reply #2 on: June 23, 2017, 11:38:34 AM »
Kiitoksia :).

Olisipa todellakin aurinkoa ja lämpöä tänään. Hyvää Juhannusta kaikille!